Hur det går med min video och planer för framtida videor.

Min video har bara blivit svårare och svårare att göra, jag har nu tänkt på saken hur jag ska klippa in alla delarna, men det blir i alla fall inte det som jag hade tänkt mig. Jag har också sätt ditt musik som gör att matchen får en stämning, men jag är rädd för att övedrtuningen blir dåligt. Jag har också tänkt att jag måst också använda spel bilder som matcher till vad som händer. 

För dig som inte förstår, så låt mig beskriva. En vanlig fight som de mesta gör på internet är bara klipp med bara musik som är överanvänt.  Jag gör vad Venom, Vegito1089 och Dankros gör när de håller på med en video, mass redikerar den med sony vegas pro 9.  Jag kan välja att sluta med den om det är verkligen jobbigt, men det vägrar jag att göra. För att jag ska vara lycklig över att mina framsteg, så brukar jag kolla igenom min klipp och spolar dubbelt så snabbt eller långsamt som gör det rolligare. Jag brukar göra det här många gånger och får kanske även en ide på det. 

Ibland så sitter man där och bara får inga ideer eller något annat. Om man har en idée, så vågar jag inte göra det för att kanske kan begå misstag.

Jag hade i början av texten sakt att det blir svårare och svårare, men nu har jag hittat en väg att göra det enklare. Jag har hoppat över från början till slutet. Det är nu mycket enklare att vara aktiv när man inte sitter fast vid en sak. Och nu ska jag vissa vad jag har gjort hittils.
Jag har gjort introt, karaktärerna möts och delvis slutet. Musiken är 40 procent klart, ljudet är 25 procent klart, Spel bilderna är 30 procent klart och Video klipperna är 75 procent klart. Hela Videon är 42,5 procent klart (10 + 6,25 + 7,5 + 18,75).  Det är kanske mycket om man kollar det, men det resterande 50 procenten är väldigt svårt att uppnå när man behöver redigera saker. Musiken ska ocksås redigerars så att de passar in på videon. Spel bilderna måste vara i exakta tid och rörelse som i bilden och ljudet som följer efter med spel bilden.

Jag har pratat nog nu med om mitt klipp, jag borde prata om mina andra idéer än de vs filmerna. Jag har i den här veckan börjat att tänka på min video som handlar om vem som verkligen gjorde att jorden blev en öken. Det börjas med att i 90 talet på en bar så håller Ryostu en fest. Där är Kenshiro, Julia, Toki, Ryostu, Namake (killen som är rik och har en gul väst), Raoh, Souther, Sailor moon och hennes vänner. Det börjar med att Ryotsu håller ett tal om hur åren har varit och säger efter det att det blir ingen stripare för att det finns kvinnor här inne. Men han säger att det finns nog med öl till alla innan någon buar. Medans några tar öl så får vi en bild på Toki och Raoh som står upp och kollar på sin bror Ken och Julia. Ta klippet med när de pratar om kärlek. Sen kommer bilden utanför där baren där Akria med sinna vänner och försöker kolla in i baren. Inne så tar Ryostu micken igen för att säga att det är dags för vanlig musik, men sen säger han att han skojade och säger att det är dags för att raiva. Raiven börjar och det klipps till minuter senare, Raoh och Souther sitter på stolar och kollar på Raiven. Souther frågar Raoh om varför han inte raivar, Raoh säger att Souther ska hålla tjäften. Raoh sen ser att Sailor Mercury Raivar, han blir sen stel och bara stirrar på henne från sin stol. Raoh frågar sen till Souther om vem är hon, Souther då frågar honom om han är intreserad av henne. Han kollar på henne också och säger att blå hårigt tjejer är inte hans typ, men att Sailor Venus är enu bättre. Raoh går upp ur sin stol och går ner för trappan, Toki ser det här och säger till Kenshiro och Julia att gå med honom. Raoh går långsamt fram till henne, musiken tonar bort och ett ljus som lyser ner på de två. Mercury frågar om vad är det, Raoh är stum. Han tar upp sina händer långsamt och sen kommer sätter han sina händer ner. Musiken blir våldsamt och hans aura kommer fram. Han skriker sen att det kan bara finnas en, slaget blir klippt bort av en text som står 199X. En berättare säger att i år 199X så var japen förstörd av en stor explotion. Han säger att det var början av det tredje världskriget. Han säger sen att på platsen som explosionen tog plats så försökte personer hitta överlevande, men de hittade en pojke som hete Akira. Berättaren forsätter att säga att Akira var orskada och militären tog det som att han gjorde explotionen, de fänsglade Akira i en kall isolering. Själv klart så visste de inte att en annan person gjorde det där och han var fortfarande vid liv. Sen får vi en bild på Dr. Fasut som öpnnar en lucka ur sin bunker, an kollar runt och säger något. Raoh kommer från ingenstans med hans häst och krossar Dr. Fasut. Sen säger Raoh WRRRYYYYYYYYY!

Det verkar vara allt då, jag har verkligen skrivit så mycket på några gånger. Kodus till mig för att ha skrivit!! :) Jag har nu bara en sak att säga, Seiaiko! (En snabbt slag mot ansiktet)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0