Den sällsynta, de billiga och den konstiga. Andra delen

När jag gick in i affären, så såg jag att kassörskan bakom kassan höll på att packa upp några intressanta affischer. De var fyra eller fem affischer som låg på kassan, alla de var ihop rullade med ett gummisnodd. Jag gick sen till den vänstra sidan av affären. Där fanns en hylla som fanns begagnad spel, då började jakten på spelet som jag letade efter. Jag började leta från toppen av hyllan, där fanns den inte, så jag letade lite längre ner.

När jag var på den tredje raden så kom jag på att det fanns en baksida till hyllan. Så jag avbrött letande på den delen och gick runt hyllan. När jag kom dit fanns det mer spel av den sorten som jag letade efter. Letande forsat, men inget spel var hittad. Jag höll på att ta hoppet att hitta den som har redan blivit använd. Jag sen vände mig om och kollade på den andra hyllan som var bakom mig. Den hyllan var fullt av nya spel eller spel som kostade över 300 kronor. Jag ville gärna att spelet skulle inte vara där, eftersom att det kanske kommer att vara 500 kr. Men i alla fall så letade jag där. Det tog inte så lång tid att se igenom allting på hyllan eftersom att de hade lagt det på ett speciellt sätt att man kunde se spelen bakom den första. Så jag kände mig uttråkad med att leta hella tiden, så jag började kolla på allt annat runt om kring mig. Det lockande känslan som fanns förut var inte direkt där längre, det hade blivit ersätt med den gamla känslan av långtråkigt.

Jag började med att kolla på kassan igen, kassörskan höll på att sätta upp affischerna. Jag såg närmare och upptäckte att affischerna handlade om ett nytt Mario spel till Wii. Den hette Super Mario galaxy 2 och jag gissade att den skulle kosta över 600 kr. Jag kunde ha köpt den om inte vore att jag inte ägde en Wii. Efter att ha kollat på affischen så kollade jag på Playstation 2 spel som fanns på kanten av hyllan som låg västra delen av affären. Jag hade lust att kolla på Playstation 2 spel eftersom att den konsolen hade ett stort ombud med spel. När jag kollade på spelen på hyllan så upptäckte jag något helt ut roligt. Jag kunde inte fatta att jag såg det speciella spelet här i Sverige. Vad jag hade framför mig var ett verkligen ett sällsynt spel. Spelet hette BMX XXX.

File:Super Mario Galaxy 2 Box Art.jpg

Låt mig berätta mer om spelet BMX XXX. Spelet såldes år 2002 av spel företaget Acclaim, spelet var som alla andra skateboard och cykel spel på den tiden. Men det var något speciellt med spelet som har gjort dens rykte. Spelet innehöll nakenhet och var helt ocensurerat. Det fanns även videoklipp på spelet som innehöll strippare. Spelet skulle faktisk hetta Dave Mirra BMX XXX, men Dave Mirra vägrade ha sitt namn på spelet. Varför programmerade spel företaget in nakenhet var det att de ville att mer folk skulle köpa spelet. Men ironisk nog när den släppte så ville färre personer köpa det eftersom att de ville inte bli upptäckta att de hade köpt ett spel som innehöll nakenhet. Företaget gjorde bara under 100 000 kopior av spelet och det gör det ett sällsynt spel.



Efter att ha kollat på den här sällsynta spelet, så ville jag ta ett foto på den som bevis att jag har sätt den. Men jag hade inte min mobil med mig, den enda personen som hade en mobil var min syster som var på affären New York. Jag la spelet när och var på väg ut när jag upptäckte att vem som helst kunde ta spelet och sticka iväg. Om det hände medan jag var borta så var det hopplöst att gå hämta en kamera om jag hade ingenting att fota på, men jag hade inget annat val. Jag bestämde mig att snabbt springa dit och hämta kameran inom en och halvminut. Så jag sprang dit medan spelet låg där på hyllan avvaktad. Det är roligt hur ett spel driver någon galen.


Kommentarer
Postat av: P

hihihihih

2010-10-24 @ 17:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0