De senaste tre dagarna i gymnasiet

Jag har väntat hela sommaren att gå på gymnasiet. Vilken gymnasium som jag välde var Täby enskilda gymnasium eller TEG. Vilket program som jag välde var media, eftersom att jag är intresserad av foto, drama, webbdesigner och film. Jag började gymnasiet på torsdag (19/8) klockan 11. Vi skulle alla träffas på gräs för uppropet.

Jag hamnade på klass M1b. Min klass var inte direkt en liten klass som det stod i annonsen, det var 24 elever med en lärare och mesta av dem var tjejer. Överraskande så fanns det bara en person som jag kände igen från de förra skolorna. Jag hade nu en bättre chans att skaffa kompisar som inte hade hört talas om mig.

Vad vi gjorde under den första dagen var att prata om varandra och kolla runt om kring i gymnasiet. När vi gick runt för de första gången så kändes det att man gick runt i en labyrint, vägarna var nästan smala och det fanns många olika genvägar till andra ställen i gymnasiet. Hela skolan på utsidan ser liten ut, men det är en hel skillnad på insidan, men jag blev snabbt van med att gå runt i gymnasiet.

På den andra dagen så arbetade vi lite på scheman och vi fick vår första riktiga lektion, men det första saken som vi gjorde den dagen var att äta lunch. -_-. Senare hade jag datorkunskap i den andra datasalen som skolan hade.  Vi lärde oss att logga in på datorerna och att kolla på vår e-post, jag tror att vi verkligen börjar med datorkunskap nästa gång. Efter det så gjorde vi nästan samma sak som igår tills klockan 14.

På den tredjedagen så började vi att göra några andra aktiviteter som att posera framför kameran och föreställa en filmscen i en film. Sen så fick vi äta och vänta i 45 minuter i gräset utanför. Sen gick vi in igen och svarade på några frågor som man skulle jobba in en grupp och det var den tredjedagen.

Jag hoppas att imorgon blir mycket bättre än de senaste dagarna. Jag vill ha det roligt under dagen och inte göra samma sak hela tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0