Ett nytt år och Några nya saker

Det är nu 2011, ett år sedan den nya deseniett har börjat. Jag har inte gjort något nyårs löfte i år som jag brukar göra, men jag har tänkt på något hellt annat. Vad jag har tänkt på är de sakerna som jag vill ha. Jag vet att jag brukar göra en lista av tre saker som jag vill gärna köpa just nu. Men nu är det en lista för saker som jag troligen får köpa just nu.

Jag vill först säga att The orange box som har varit på mina listor flera gånger har jag nu köpt. Så tro inte att jag inte är intresserad av den längre.

Den första saken är Dazzle Pinnacle Video Creator Platinum 107

Jag har nu ändrat min ide om dazzle dvd recorder. Det ser ut som att det bästa alternativiet för kvalitet är Dazzle video creator platnium, men inte med priset. Den här kosatr 300 spänn mer än vad den föra produkten kostade(750 kr) .  De båda produkterna är lika, så jag ska inte berätta detalierna som jag skrev förut. Det är en adapter/maskin som man kan spela in när man spelar videospel. Jag är nu jätte säker att jag kommer få den och att den kommer att fungera. Jag har kollat på videoklipp på Youtube och upptäckt att det behöver en till sak till att fungera. Och det är den nästa saken som är i listan.

Den andra är tre stycken splitrad kaplar

Jag har upptäckt att om Dazzle ska fungera så behöver man en splitrad kaplar som kan sätta ihop kapel från xbox med kapel från dazzle. Det låter kanske förvirrande, men kolla på klippet på Youtube så förstår du[Sök efter dazzle video creatur tutorial]. Priset på en splitter kabel kostar 40 spänn på Kjell och Company och jag ska köpa tre stycken, så det kommer kosta 120 kr. Det finns inget annat att säga om det än att säga att det är en del av Dazzle som jag behöver. 

Den tredje saken är Xbox live



Jag har ett Xbox live konto, men den används inte p.g.a. att jag inte använder en kod som kan kan öppna den igen. Jag har koden asså, men akteverar den inte. Jag vill gärna, men får inte på grund av min pappa. Men nu har jag fått ett 2 dagar grattis kort ifrån Game. Min pappa sa att det är lite osäkert om jag ska skaffa ett 12 månaders eller 3 månaders kort att spela på. Så just nu är det lite osäkert, men det finns fortfarande en chans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0