Min nya dator!

Jag har aldrig varit så mycket intresserad om den nya tekniken. Men när jag fick veta att jag skulle få en ny dator, så blev jag förbluffad. Av alla sakerna som jag minst anade att pappa skulle köpa åt mig var en ny dator. Jag trodde först att min pappa skojade med mig, men sen upptäckte jag att han menade allvar att köpa mig en ny dator.

Jag fick nästan aldrig veta när jag skulle få min dator (förutom när han sa att den kommer när Parasto kommer tillbaka från Iran). Men efter min födelsedag så sa han att den kommer på måndag. Efter att pappa sa om datorn, så började jag att bli ivrig att ha den. På söndagen tänkte jag mycket på vilken dator skulle det vara, skulle det vara en dell, en Lg eller en Acer. Och sen kom måndagen som jag hade längtat efter. När jag kom tillbaka från skolan och hade gjort klart mina läxsor, så satt jag brevid fönstret och väntade tills min pappa skulle komma hem. Efter säkert 30 - 50 min senare så kom pappa med en mellan stor kartong i handen, jag kännde på mig att i kartongen låg min nya dator. När jag fick min nya datorn, så öppnade jag den och tog ut min dator. Efter det så skulle jag installera datorn, och det tog mer tid än vad jag hade väntat mig.

Nu ska jag berätta vad min dator är. Min dator är en Window Vista och modellen är en Acer PICA, har 4,00 GB RAM - minne och 223 GB på hårddisken och den har en kamera. Den här datorn är snabb och smidig, men jag tror att det kommer ta 5 - 9 månader tills den går lågsamt. Du kan se hur min nya dator ser ut på bilden som är under texten. 
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hade datorn några nackdelar? Tvivlar på det....

2009-08-31 @ 12:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0