Den sällsynta, de billiga och den konstiga. Fösta delen

Igår var jag i Upplands Väsby centrum för att handla kläder. Dagen var normal som andra dagar. Att handla kläder var lika tråkigt som förut. Vi var där bara i 40 minuter, men det kändes som att det hade gått flera timmar. Min hjärna hade en begäran att ha något kul eller något intressant. Jag då upptäckte den lilla affären vid hörnet. Den påminde mig mycket om en Seven eleven butik i Stockholm, fast mindre som ett kök. Jag såg upp på skylten och med en stor bokstav på början och mindre bokstäver resten, så upptäckte jag att namnet på affären var på engelska. Game, det vad som stod på skylten, Game. Namnet, igen, måste ha kommit ifrån engelskan, eftersom att namnet menas spel på svensk översättning. Efter att ha kollat på namnet så uppfattade jag att affären var en spel butik. Inte en spel butik som gamla män eller andra vuxna går till och betar på den bästa hästen. Nej, det här var för ungdomar, barn och unga vuxna som vill köpa spel från de tre störta speltillverkarna som Nintendo, Sony och Microsoft.

http://spel.malmer.nu/wp-content/uploads/2008/12/game-logo.gif

På den senaste tiden har jag letat efter ett spel som jag vill ha i mitt spel samling. Men jag hade inte hittat den än. Det senaste gången jag såg den var i ett annat spel butik i Kista. Men affären hette inte Game som var framför mig, den hette Gamestop. Min jakt efter den har pågått i några dagar. När jag såg affären igen så ville jag gå in och upptäcka vad som fans att upptäcka. Jag vet inte om det var min instinkt eller något annat mysteriösa kraft som gjorde att jag ville gå in ditt. Men det var en sak jag var säker på, det var att jag behövde ha något annat att göra en att testa byxor och t-shirtar.Sa hej då till min familj innan jag gick till det stora mysteriet som fanns i den lilla affären. De sa att de skulle gå till en annan klädd affär som fanns i närheten. De sedan gick iväg. Jag var då ensam att möta affären. Med några steg i taget gick jag närmare och närmare till affären. Den låg bara tio meter ifrån mig. Mellan mig och affären fans det två konstiga möbler som skulle vara fåtöljer. Jag gick ditt först för att sitta, men sen ångrade jag på grund av lukten runt om kring dem. Jag sen gick till affären. Vad som kunde vara där inne? Vad hade den affären att vissa mig? Varför var den liten? Varför var den bakom massor av större och likvärda bolag och varför fanns den vid en hörn

Svaren skulle bli besvarade när jag gick in.

Till nästa gång, Checka efter andra delen av min upp täckelse.

Kommentarer
Postat av: P

Det syns verkligen att du läser böcker och drar lärdom ifrån dem. Ditt skrivsätt är mycket vackert och du beskriver din dag från intressanta synvinklar.



Det finns dock många "Svenska 2" fel och det är det enda som behöver förbättras.Annars var etta en mycket intressant inlägg. Kudos!

2010-07-09 @ 15:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0